Nya tag!

Nu har jag bestämt mig för att ta tag i det här med min träningsdagbok igen.

Som ni säkert vet så tändes en ny stjärna på himlen den 19 Januari då min fantastiska Shortcut fick somna in. Han blev 18 och och fick den sista tiden spendera den i hagen med sin bästa vän i hela världen, Bullen. Kommer aldrig att hitta en häst som honom igen och han har lärt mig så otroligt mycket.

Hur som helst så har jag i alla fall en del hästar att rida nu så det är lättare att hålla koll på vad jag har gjort med dom om jag skriver ner det :)

Leira, sto, brun, D-ponny, -94(?): Red ut en sväng förbi ridskolan. Hon var pigg o glad men vi tog det rätt lugnt.

Mia, fux, sto, stor häst, -02 : Red i ridhuset och Gud vad jag älskar den hästen. Skulle kunna ligga o rulla i galopp i evigheter ^^ Gjorde inget vidare avancerat utan mest tempoväxlingar och lite byten.

Campanja, sto, brun, D-ponny tror jag. -97(?) : En arab som fick föl förra sommaren. Hennes föl åkte för kanske två månader sen så hon håller på o sätts igång. Hade aldrig ridit henne förut, så jag visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig, men jag blev faktiskt positivt överaskad. Hon var lite stel i sidorna i början, men lossnade förvånansvärt snabbt. Man kände att hon inte är så stark än och hade lite svårt att bära sig i galoppen, speciellt i höger varv, men om man höll igång henne lite så kunde hon hålla galoppen utan att slå över till korsgalopp.

Bullen: Min lilla grisekno fick vila idag. Var tvungen att skynda mig hem efter jobbet (som vanligt just nu känns det som).

Jag och Bullen har börjat med lite frihetsdressyr (ok, vi har tränat det två gånger) men iaf, tanken är att han ska lära sig att stegra på kommando. Nått måste man ju som sagt hitta på när man har ponny, men är för gammal för att tävla. Sen tänkte jag också åka på nån WE träning med honom, haha. Det kanske är våran grej, vem vet! Där får man ju tävla hur stor eller liten häst man vill fast man är över 18. Har även funderat på gymkana. Vi får se. Blir ju galen av att inte ha några tävlingsmål längre...

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0