6 maj

Jag måste bara börja med att säga att min ponny är helt fantasisk! Det är ungefär som att sitta på en svårklass-dressyrhäst när man rider honom. Jag behöver knapt röra mig, det räcker att jag tänker vad han ska göra så gör han det. 

Men hur som - började med att rida Leira och hon var också jättefin idag! Red med graman för att förhindra att hon får upp huvudet och blir sådär stark och det fungerade jättebra. Jobbade mycket i galopp för hon behöver få upp flåset lite. Red i kanske 40 min och det var ungefär så lång tid det tog för henne att verkligen slapna av och jobba ordentligt. Det är verkligen en häst man får vänta ut ^^

Bullen: Red dressyr på honom också och som sagt så var han så sjukt fin! Det går verkligen inte att tro att det är samma häst som jag köpte för 9 år sen. På honom satt jag faktiskt mest o gled runt idag. Han var mjuk och fin redan från början, så jag red inte så länge. Hade ingen koll på klockan men var väl i ridhuset i kanske 20 min.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0