30/8-11

Igår fick båda hästarna vilodag. Eller Jay fick gå i skritten i 40 min i ganske rask takt, men jag red ingen.


Idag red jag Jay i lilla ridhuset. Har aldrig ridit där innan och jag tror att han tyckte att det var lite jobbigt att springa där, eftersom det är rätt djupt underlag. Tror även att han testade lite gränser för han var lite tjurig :) Efter ett tag jobbade han dock på jättebra så då gav jag mig. Jobbade mycket med övergångar och att öka och minska galoppen. Jobbigt!


Bullen fick skrittas ut. Hade ingen motivation till något annat idag.. En "rolig" grej är att han har jättemycket karborrar i sin hage, så varje dag så börjar man alltid med att rensa pannlugg och svans på karborrar ^^. Hans pannlugg som redan är fluffig ser ännu roligare ut när det dessutom sitter en massa karborrar i som gör att den verkligen spretar åt ALLA håll :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0