Sjuk

Idag är jag sjuk. Men hästarna måste motioneras i alla fall.

När jag var på väg till stallet så var jag optimistisk och tänkte att jag borde ju faktiskt orka rida båda, men jo, tack! Shortcut hade inga som helst planer på att lyssna på mattes skänkel. Så jag tänkte att om jag hoppar av och flyttar honom med handen så har han ju inget annat val än att flytta åt sidan. Bara det är när jag hade gjort det så var jag så slut att jag var tvungen att sätta mig på ena stolen i hörnan på ridhuset en stund, haha. Men till slut så släppte han efter lite när jag hade hoppat upp igen, så jag nöjde mig där.

Lilla ponnyn fick vila idag. Var helt slut som artist efter Shortcut. Men imorgon så tänker jag svänga förbi hööks och köpa en ny klippmaskin och klippa honom. Han ska antagligen få tävla i helgen och då kan man ju inte se ut som en liten hårboll. Så han ska klippas och ryckas, så han ser ut som värsta tävlingsponnyn. Ska ta lite före och efterbilder också. Funderar på att ställa upp något hinder i ridhuset också. Har ju inte hoppat honom på ett tag. Går inte att hoppa honom för ofta, han tappar så mycket bjudning då. I helgen blir det iaf LD+5 och LC. Varför har dom föresten bytt namn på klasserna? Nu heter dom ju 75 och 80. Jag är iaf en gammal räv i ponnysammanhang och jag tänker fortsätta kalla det för LD och LC ettt tag till! 

Jag är ju inte anmäld till tävlingen än, men enligt TDB så är den inte full, så jag skickade ett mejl och frågade om jag får efteranmäla mig. Men, men. Ska försöka komma ihåg att skriva imorgon igen.
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0