Ny blogg!

Hejsan! Jag heter Milla och tanken med den här bloggen är att det ska vara som min träningsdagbok. Tänkte att det kan vara skönt att när det går som sämst, kunna kolla bakåt och se exakt när det faktiskt gick riktigt bra och försöka hitta tillbaka till den känslan.

Jag har två hästar. En c-ponny och en storhäst. Ponnyn glider jag mest runt och gör inget alls på. Eller vi tränar och så, men vi tar det rätt lugnt. Är för gammal för att tävla honom. Men vi har faktiskt som mål att starta LA i avd.B innan han pensioneras.
   Han är en 15årig valack med okänd härstamning. Har hört rykten om att han är från Danmark, men vet inte säkert. Har haft honom i 8 år och ridit honom i 10. Mina föräldrar köpte honom till mig från ridskolan jag red på då, eftersom han inte fick gå kvar som ridskolehäst. Han kastade av alla och skrämde iväg alla elever. Alla utom mig. Men då hade jag honom i stort sett som min egen redan. han gick bara tre lektioner i veckan då, så jag red resten av dagarna.
  Sen har vi min storhäst. En riktig bjässe på 176 cm. Fast det har han ingen aning om. Han spenderar mest dagarna med att gömma sig bakom ponnyn. Tänk er Nasse i väldigt stort format så har ni honom. Men han är en jäkel på att hoppa däremot. Där har han självförtroende så det räcker och blir över. Tillsammans har vi startat 140 med 4 fel. Innan jag köpte honom så var han bästar resultat 0a i grunden och utesluten i omhoppningen i 130. Så vi har lyckats rätt bra tillsammans han och jag.
   Däremot så är han en riktig surgubbe! Han är 17 år nu och van att alltid få som han vill. Så när något inte passar honom så är det som att han tänker att "nä, jag vill inte så jag gör inte". Så det är något vi har kämpat med under dom åren jag har haft honom. Men det har faktiskt blivit jätteskillnad, så det är jättekul!

jag önskar mig själv lycka till med det här!
Tjopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0