8e oktober

Visst var jag bra på att komma ihåg att uppdatera?

iaf

Tisdagkväll
Åkte till hööks och köpte en ny klippmaskin. Fungerade verkligen super. Gled genom Bullens päls! Efter det så skulle några av tjejerna i stallet hoppa, så jag och Bullen passade på att ta några språng inför helgen. Gick verkligen super, trots att jag inte mådde nå bra. Han är så söt min lilla ponny!

Onsdag
Red dressyr på Shortcut. Gick mycket bättre än i tisdags. Han kände väl att jag var lite piggare och orkade jobba mer än dan innan.
Bullen red jag ut på. Han var pigg som en mört. Gick inte att galoppera långsamt, haha.

Torsdag
Red dressyr på båda. Kände att Shortcut verkligen behövde gå dressyr några dagar. Vi har ju fått någon typ av bakslag den senaste veckan. Men nu kändes det verkligen som att nått släppte, så det var skönt.
Bullen fick ju som sagt också springa lite dressyr. Han vilar ju alltid dagen innan tävling så idag var sista chansen att rida igenom honom inför lördag. Men det var inte så mycket att rida igenom faktiskt. Han var jättefin, så jag red inte alls länge. Tog typ lite trav och galopp i bägge varven, sen nöjde jag mig. Varför nöta när det känns bra? :)

Fick för övrigt svar från tävlingssektionen till tävlingen i helgen. Jag trodde ju att jag var anmäld, fast dom skrivit in mig i fel avdelning, alltså avd. A. När jag sa att jag ville rida i avd. B för att jag är över 18 så svarade dom att dom skulle återkomma ikväll. Vet inte om dom vet att man får rida avd B på ponny fast man är över 18. Måste vara så. Annars så skulle dom ju bara bytt. Men jag kan inte se varför jag inte skulle få starta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0