101014

Har inte orkat uppdatera på två dagar. Har kommit hem från stallet och gått och lagt mig varje dag, haha.

Tisdag
Tränade för Arnold på Shortcut. Gick sådär. Han verkar inte riktigt trivas på Aspviks underlag. Han är ju lite känslig i benen. Så jag tänkte att jag ska åka och träna i Gustavberg i helgen och se om det är någon skillnad.
Lilla Ponny fick vila. Kom hem från träningen rätt sent.

Klipp från träningen

Onsdag
Båda fick vila. Shortcut får ju alltid vila en dag i veckan och jag kände att den här dagen passade till det. Så när Shortcut får vila brukar även Bullen få det, så jag får en liten "hästledig" dag (dvs ingen ridning)

Idag
Var uppe på första hästen kl 7 i morse. Red ut en sväng på Bullen. Han var pigg och glad och skötte sig jättebra. Shortcut fick också ridas ut. Red till sandtaget, han skötte sig däremot inte lika bra... Han tyckte att idag så kunde han inte ta vänsterskänkeln och kunde absolut inte gå framåt om inte rumpan fick ramla in till vänster. Efter ett tag så kunde han helt plötsligt gå rakt framåt så då avslutade jag där. Undra vem av oss som var tröttast då, han eller jag? Han är väldigt speciell den där gamla gubben. Imorgon är det säkert vänster bog eller något annat spännande som inte vill fungera :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0